Kaip influenceriai gali padėti jūsų verslui?

Pagrindinis > Pranešimai > Kaip influenceriai gali padėti jūsų verslui?
Kaip influenceriai gali padėti jūsų verslui?

Influenceriai, arba kitaip, nuomonės formuotojai, daro įtaką visuomenei ir formuoja jų nuomonę apie tam tikrus prekės ženklus, produktus ar paslaugas. Tai žmonės, kurie turi didelę auditoriją sekėjų socialiniuose tinkluose, kuri yra aktyvi, peržiūri ir seka kiekvieną nuomonės formuotojo įrašą socialinėje medijoje.

Ne vienas rinkos tyrimas atskleidžia, jog influencerių įtaka didžiausia tarp tų amžiaus grupių, kurios yra aktyviausios socialinėje erdvėje – nuo paauglio iki 25-35 metų suaugusio žmogaus. Marketingo strategija, įtraukiant influencerius, turėtų būti planuojama ne pagal užsakovo norus, bet pagal tikslinės auditorijos poreikius, kuriai ta reklama bus skirta. Svarbu savo produktą ar paslaugą pritaikyti sekėjų amžiaus kategorijai, sekėjų pomėgių grupei ar interesams, todėl svarbu atsirinkti tokį nuomonės formuotoją, kurio auditorija atitiktų potencialių pirkėjų auditoriją.

 

Nuo ko viskas prasidėjo?

Manoma, kad pati pirmoji nuomonės formuotoja Aunt Jemima buvo dar 1890 metais, kuri blynų ruošinį pavadino savo vardu bei ant viršelio uždėjo savo nuotrauką. Tai labai paskatino amerikiečius pirkti ir vartoti šį mišinį, šio produkto pardavimai neįtikėtinai greitai išaugo ir virto visiška sėkme. Virtualioje erdvėje ši marketingo strategija prasidėjo tuomet, kai viena įžymi persona papasakojo apie grožio priemonių rinkinį bei jį išgyrė. Kampanija pavyko taip puikiai, jog reklamos užsakovai sandėliuose pritrūko produkcijos. Deja, šiuo laikotarpiu tokia sėkmė sunkiai pakartojama. Visgi, jei rasite tinkamiems influenceriams tinkamą vietą savo marketingo strategijoje, jūs tikrai sulauksite daugiau pirkėjų dėmesio ir pagerėjusių pardavimų rezultatų.

 

Kokio influencerio man reikia?

Skirtingą rezultatą gausime pasirinkę skirtingus influencerius. Norint tikslingai sudaryti marketingo planą, svarbu įtraukti nebūtinai daug sekėjų turinčius influencerius, tačiau aktyvius, įdomius bei bendraujančius su Jūsų verslui palankia auditorija. Kartais daugiau grįžtamojo ryšio galite sulaukti iš nišinių influencerių, turinčių ištikimą auditoriją, nei iš garsenybių, kurių nuolatinė reklama sekėjams jau pabodo.

Mikro-influenceriai – tai žmonės, socialiniuose tinkluose turintys daug mažiau sekėjų (Lietuvos atveju 1000 – 15 000 fanų), negu visiems gerai žinomi žmonės internete. Tai reiškia, kad mikro-infulenceriu galite tapti ir jūs, galėdami savo draugų rate kalbėti viena ar kita tema.

Natūraliai, kyla klausimas - ar mikro-influenceiriai yra efektyvesni/prastesni, nei didelę auditoriją turintys influenceriai, prekės ženklo įvaizdžio formavime? Tiesa yra tokia, kad nebūtina turėti Kardashian sekėjų armijos, norint pasiekti gerus rezultatus ir tikslinį pirkėją. Viena pasaulinė marketingo kompanija, norėdama įsitikinti, kaip veikia mikro-influenceriai, atliko tyrimą, kuriame išanalizavę daugiau nei 800 tūkstančių Instagram vartotojų bei penkis milijonus įrašų pamatė, kad sekėjų skaičius gali atvirkščiai veikti vartotojų susidomėjimą siūlomomis prekėmis ar paslaugomis. Tyrimas taip pat parodė, kad net mažiau nei tūkstantį sekėjų turintys vartotojai turi geresnį įsitraukimą į keliamus įrašus, negu milijonus sekėjų turinčios žvaigždės. Taigi, svarbu, kad mikro-influenceris turėtų nebūtinai ir mažą, tačiau itin specifinę ir išgrynintą, aktyvią auditoriją.

Žemiau pateiktoje lentelėje palyginome mikro ir makro influencerių skirtumus:

Ar geriau investuoti į keletą mikro-influencerių ar į didelę sekėjų armiją turinčius influencerius?

Visi žinome, kad įprasto, daug sekėjų turinčio influencerio paslaugos kainuoja tikrai nemažai. Tačiau, nereikia pamiršti, kad influencerių naujienų srautas yra kiek aktyvesnis, t.y. kas keletą valandų jis yra atnaujinamas reklaminiais įrašais, tarp kurių jūsų užsakytajam yra didelė tikimybė pranykti. Tuo tarpu, mikro-influenceriai turi kitus privalumus ir grėsmes. Darbas su jais suteiktų galimybę vienu metu išbandyti net kelis nuomonės formuotojus ir taip pasiekti, galbūt, net dvigubai daugiau savo tikslinės auditorijos. Nepaisant to, kad dirbant su mikro-influenceriais biudžetas gali būti labai minimalus arba mikro-influenceriai jūsų produktus ar paslaugas gali reklamuoti barteriu, nereikėtų pamiršti ir laiko sąnaudų. Čia, deja, mikro-influenceriai nusileidžia profesionalams, nes darbas vienu metu su keliais ar kelioliką mikro-influencerių tikrai pareikalaus daugiau laiko informacijos apsikeitimui, komunikacijos kokybės suvaldymui, rezultatų analizei. O tai, kartais gali kainuoti net daugiau, nei sumokėta suma vienai iš didesnių influencerių.

 

Kaip pasirinkti mikro-influencerį?

Prieš renkantis mikro-influencerį, turite gerai atlikti namų darbus. Pirmiausia, reikėtų galvoti ne apie kiekybę – kiek žmonių juos seka, o kokybę, tiksliau, kaip kūrybiškai šie nuomonės formuotojai galėtų pasižiūrėti į jūsų turimą produkciją ar paslaugas ir kaip tai galėtų perteikti savo kuriamame turinyje. Taip pat, nepamirškite , kad kiekvienas, kuris reklamuoja jūsų produkciją, yra jūsų įmonės atspindys, todėl prieš užsakant mikro-influencerio paslaugas įsitikinkite, kad jis neturi jokios prastos ar abejotinos reputacijos. Įvertinkite ir kaip pasirinktas mikro-influenceris bendrauja su savo sekėjais, ar šis bendravimo būdas yra jums priimtinas. Nerekomenduojame rinktis mikro-influencerio vien dėl to, kad jo turinys yra gražus – įsitinkinkite, kad bent didžioji dalis jo auditorijos atitinka jūsų tikslinę auditorija, nes tik taip pasieksite savo pardavimų ar žinomumo tikslus.

Perkant mikro-inflencerių paslaugas reikia nepamiršti išmatuoti ir jų atnešamą naudą verslui. Lengviausias būdas norint pamatuoti naudą pardavimams ir investicijos atsiperkamumą yra suteikti unikalų nuolaidos kodą, skirtą tam mikro-influenceriui. Tai nuolaidos kodas, kuris vartotojui suteikia galimybę pigiau įsigyti produktą ar paslaugą, o pagal šią suteikta nuolaidą galima lengvai patikrinti, kiek tiesioginių pirkimų šis suteiktas nuolaidų kodas atnešė.

Renkantis influencerį Instagram tinkle, galima rasti ir influencerių – „apsišaukėlių“, kurių auditoriją sudaro ne tikri žmonės, o dirbtinai sukurtos žmonių anketos. Patikrinkite, kas seka nuomonės formuotoją, ar sekėjų anketos su nuotraukomis ir įrašais ar vien „tušti“ profiliai. Dar vienas netikro influencerio požymis – didelis sekėjų skaičius, bet žemas „Instagram story“ peržiūrų skaičius, taip pat – didelis įrašų pamėgimo skaičius, bet mažas komentarų skaičius. Tai irgi turėtų tapti įspėjimu pasitikrinti, ar nesate pakibę ant apsimetėlio nuomonės formuotojo kabliuko.

Naudą atnešti galinčius mikro-influencerius rasti daug sunkiau, nei influencerius. Tam reikia pažinti Instagram platformą, sekti naujienas bei domėtis mikro-influencerių tendencijomis. Tai užima nemažai laiko, ypač, jei norima išsiaiškinti ar rastų mikro-influencerių komunikacija tinkama bei ar tai atneš naudos jūsų verslui. Siūlome šiuos darbus padaryti už jus ir taip palengvinti bei supaprastinti šią marketingo strategiją.

 

Kokius socialinius tinklus pasirinkti?

Tikriausiai visi žinome populiariausius socialinius tinklus, tai: Instagram, Facebook, LinedIn, YouTube, TikTok ir kiti. Tik kaip žinoti, kuris kanalas bus efektyviausias? Vėlgi, turėtumėte atsižvelgti į savo siūlomos prekės ar paslaugos tikslinę auditoriją. Daugiausia influencerių galima rasti Instagram, tačiau nepamirškite jų ir kituose soc. tinkluose. Pavyzdžiui, siūlant B2B skirtas prekes ar paslaugas, vertėtų pagalvoti apie nuomonės formuotojus LinkedIn platformoje, kur susirenka tie, kuriems rūpi verslo temos, pasiūlymai verslui bei diskusijos apie verslą. Norint pasiekti labai jauną auditoriją, nepamirškite TikTok programėlės, kuris tituluojamas sparčiausiai besiplečiančiu socialiniu tinklu, tačiau vis tiek didžiausią jo auditoriją sudaro paaugliai. Šios platformos privalumas tas, kad ji nemokamai suteikia daugybę galimybių kūrybiškam turiniui sukurti, o jos unikalus algoritmas įdomų turinį ištransliuoja labai didelei auditorijai. Taigi, galima pasiekti itin gerų rezultatų vien būnant kūrybišku. Reklamą YouTube influencerio kanale galima naudoti tiek prekėms, tiek paslaugoms, tik čia labai svarbu, kad jūsų produktas sutaptų su YouTube influencerio transliuojamomis temomis ir organiškai įsilietų į jo turinį. Universaliausios platformos išlieka Facebook bei Instagram, kur pastarasis, atsirinkus tinkamus nuomonės formuotojus, gali būti pritaikomas beveik bet kokiai prekei ar paslaugai. Pastebėjome, kad pastaruoju metu, prekės ženklai ypač daug dėmesio skiria komunikacijai socialiniame tinkle Instagram ir ten investuoja nemenkus resursus.

Žemiau pateikiame lentelę, kokie rodikliai vyrauja kiekviename iš šių socialinių tinklų.

Apibendrinant, influenceriais ar mikro-influenceriais, kitaip nei įžymybės, gali būti visiškai bet kas. Formaliai kiekvienas iš mūsų, kuris naudojasi socialiniais tinklais, yra influenceris. Pagal tai, kiek žmonių seka žmogų ir kiek sekėjų įsitraukia į jo turinį, nuomonės formuotojas gali būti priskiriamas mega, makro, mikro arba nano lygiams. Tačiau, tai nereiškia, kad visi šie žmonės tinkami jūsų verslui ir visi jie gali pasiūlyti kokybišką reklamą. Bet kurioje nišoje yra įtakingų, atsakingų ir jūsų prekę ar paslaugą reklamuoti tinkamų žmonių – jūs tik turite juos rasti bei pasiūlyti savo marketingo strategiją. Kaip ir minėjome anksčiau, tai yra tik viena marketingo strategija iš daugelio, tačiau dažnu atveju, tinkamai pasirinkto influencerio rekomendacija turi gerokai didesnę įtakos reikšmę, nei paprasta reklama.